Zgromadzenie Zmartwychwstania Pana Naszego Jezusa Chrystusa Prowincja Polska
  • 2
Prev Next

SPOTKANIE WIELKANOCNE BRACI WSPÓŁPRACOWNIKÓW

Spotkanie rozpoczęło się obiadem razem ze wspólnotą seminaryjną, a następnie udaliśmy się do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, gdzie w kaplicy sióstr uczestniczyliśmy w koronce do Miłosierdzia Bożego. Później zwiedzaliśmy Centrum Jana Pawła II i wzięliśmy udział w Eucharystii. Po powrocie i kolacji w seminarium udaliśmy się na spotkanie braterskie do Domu Prowincjalnego.

Następny dzień rozpoczęliśmy Eucharystią, połączoną z jutrznią, podczas której słowo wygłosił do nas o. Jerzy, sekretarz prowincjalny. Po śniadaniu i kawie, udaliśmy się w podróż objazdową do Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie nawiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej. Później pojechaliśmy do Wadowic i po skosztowaniu kremówek, zwiedziliśmy Muzeum Domu Jana Pawła II oraz Bazylikę. Kolejnym punktem było Wzgórze Miłosierdzia w Stryszawie, gdzie po zwiedzeniu rozbudowanego Domu Modlitwy, zostaliśmy podjęci przez o. Krzysztofa kawą i lodami. Ostatnim etapem w naszej podróży był nowicjat w Mszanie Górnej. Tam odmówiliśmy wspólnie z nowicjuszami nieszpory, podczas których o. Jan, mistrz nowicjatu, wygłosił do nas konferencję, a następnie podjęto nas kolacją, po której wróciliśmy do Krakowa.

Ostatni dzień także rozpoczęliśmy Eucharystią w Domu Prowincjalnym, a kazanie do nas wygłosił o. Rafał, wikariusz prowincjalny. Po śniadaniu i kawie wróciliśmy do kurii prowincjalnej, gdzie o. Rafał wygłosił do nas konferencję. Później, już we własnym gronie, korzystając z okazji, że jesteśmy razem w jednym miejscu, poruszyliśmy kilka dla nas ważnych spraw oraz podzieliliśmy się specyfiką naszej posługi w naszych placówkach. Spotkanie zakończyliśmy obiadem, po którym rozjechaliśmy się do domów.

Chcielibyśmy serdecznie podziękować Zarządowi Prowincji za zorganizowanie tego potrzebnego i ciekawego spotkania, w którym umiejętnie połączono wspólnotę i formację. Dziękujemy także o. Damianowi, przełożonemu, za gościnne przyjęcie, a także naszym przełożonym i proboszczom za umożliwienie nam wyjazdu na to spotkanie.

Br. Mariusz Biedal CR

Kalendarz modlitw 23 maja

INTENCJA:

Aby Duch Zmartwychwstałego Pana obdarzył nas darem mądrości, aby Bóg stał się początkiem i końcem naszego życia

«Boże! Zlituj się, przebacz, daj sił do poprawy...» (18.11.1837, Grande Trappe)